- ارمغان، نگار (1393). موانع فرهنگی در تسهیم دانش از منظر مدیریت تغییر. مدیریت توسعه فناوری. 3. 107-85.
- آرمون، عسگر، صدرالدین، ستاری و نامور، یوسف (1397). شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر اشتراک دانش میان اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. سلامت و بهداشت. 3. 197-189.
- اسکندری، فاطمه و ولوی، پروانه (1396). بررسی موانع و راهکارهای تسهیم دانش در شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز. 86-59.
- پهلوانی، معصومه، پیرایش، رضا، علیپور، وحیده و باشکوه، محمد (1389). بررسی و اولویتبندی عوامل فرهنگی مؤثر در به اشتراکگذاری دانش در مراکز تحقیق و توسعه پتروشیمی. مدیریت فناوری اطلاعات. 5. 36-19.
- جوهچ، ماری (1387). تئوری سازمان مدرن، نمادین - تفسیری و پست مدرن (ترجمه حسن داناییفرد). تهران: افکار.
- حسین زاده، سمیه، مجیبی، تورج، الوانی، سیدمهدی و رضائیان، جواد (1399). تحلیل مؤلفههای فرهنگسازمانی دانشمحور با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی. مدیریت کسب و کار. 48. 136-119.
- حسینیفرد، مجتبی، بیات، طیبه، نیکآیین، مجتبی و بردبار، حامد (1389). مدیریت دانش و تحلیلی بر موانع آن. راهبرد. 5. 62-19.
- خاکپور، عباس، پرداختچی، محمدحسن، قهرمانی، محمد و ابوالقاسمی، محمود (1388). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در بین اعضای هیئت علمی. راهبرد فرهنگ. 5. 106-91.
- خیراندیش، مهدی و ابطحی، سیدحسین (1390). تبیین عوامل فرهنگی در راستای موفقیت مدیریت دانش در سازمان (مطالعه موردی: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران). مدیریت فرهنگ سازمانی. 2. 28-5.
- رجاییآذر خوارانی، عباس (1391). بررسی رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیأت علمی در دانشگاههای منتخب شهر اصفهان. (پایاننامه کارشناسیارشد). دانشگاه اصفهان. ایران.
- رحیم نیا، فریبرز، زارعی، سمیه و حاجیان، مریم (1394). ارائه مدل مفهومی رابطه فرهنگسازمانی و تمایل به تسهیم دانش بهواسطه اعتماد و تعهد سازمانی. مجموعه مقالات دومین کنفرانس بینالمللی ابزار و تکنیکهای مدیریت. تهران. 16-15 دی 1394. مؤسسه اطلاعسانی نارکیش.
- رفوآ، شبنم و عباسی سورکی، فاطمه (1394). تأثیر عوامل سازمانی و تکنولوژیکی بر تسهیم دانش در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، پردازش و مدیریت اطلاعات. 1. 239-217.
- زوارقی، رسول (1396). بررسی موانع فرهنگی استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی (مطالعه موردی: کتابخانههای دانشگاههای تبریز و علوم پزشکی تبریز). تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی. 3. 127- 101.
- سعدیزاده، نسیم (1393). بررسی تأثیر عوامل فرهنگی سازمان بر تسهیم دانش بین کارکنان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. ایران.
- سلطانی علیآبادی، مژگان، پورسراجیان، داریوش و اولیاء، محمدصالح (1392). تعیین و اولویتبندی موانع اشتراکگذاری دانش در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی (مطالعه موردی: موسسه آموزشی عالی امام جواد (ع) یزد). پارکها و مراکز رشد. 34. 43-34.
- شاین، ادگار (1383). فرهنگ سازمانی (ترجمه محمد ابراهیم محجوب). تهران: فرا.
- عبدی، فریدون (1389). بررسی رابطه بین دو دسته از عوامل سازمانی (ساختار و فرهنگ) با مدیریت دانش در دانشگاه افسری امام علی. مدیریت نظامی. 39. 130-109.
- عدلی، فریبا (1384). مدیریت دانش: حرکت به فراسوی دانش. تهران: فراشناختی اندیشه.
- علامه، سیدمحسن، شائمی برزکی، علی و سیدصدری، الناز (1391). شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان (مطالعه پدیدارشناسی). پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. 3. 143-119.
- قاسمی، الهام، شاهی، سکینه و مهرعلیزاده، یدالله (1399). بررسی فرهنگسازمانی پارسونز با به اشتراکگذاری دانش در سازمان آموزش و پرورش منطقه ارژن شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1. 24-1.
- قهرمانیان، پروین و هدایتی خوشمهر، عزیز (1394). بررسی عوامل فرهنگی در به اشتراکگذاری دانش اعضای هیئتعلمی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت با رویکردهای کاربردی و پژوهشی نوین.
- کریمی زارچی، مجتبی، قاسمی، حسین و غلامی، نازنین (1390). به اشتراکگذاری دانش، موانع و راهکارها (مطالعه موردی در صنعت نفت). اکتشاف و تولید نفت و گاز. 79. 20-16.
- مانیان، امیر، میرا، سیدابوالقاسم و کریمی، احسان (1390). بررسی شاخصهای مؤثر بر تسهیم دانش در میان دانشجویان دورههای آموزش الکترونیکی (مطالعه موردی: مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهران). پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. 1. 65-47.
- نیکوکار، غلامحسین و حکیم، امین (1391). الگوی همراستایی استراتژیک مدیریت دانش در سازمان. پژوهشهای مدیریت در ایران. 1. 188-167.
- هوشمند، هانیه و افسر، امیر (1396). اولویتبندی عوامل فرهنگی مؤثر بر مدیریت دانش در بانکداری الکترونیکی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات. 3. 130-110.
- یوسفی گرجی، نبیاله، اسماعیلپور، منصور، اسلامبولچی، محمدرضا، ربیعی مندجین، علیرضا و امیرکبیری، علیرضا (1398). عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش (مطالعه موردی: اداره کل آموزشوپرورش استان مازندران). مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 6، 179-139.
Reference:
- Al-Alawi, A.I, Al-Marzooqi, N.Y. Fraidoon Mohammed, Y. (2007). Organizational culture and knowledge sharing: critical success factors. Journal of Knowledge Management. 11 (2). 22-42.
- Al Hawamdeh N, AL Qatamin A. (2021). The Effect of Cultural Dimensions on Knowledge-Sharing Intentions: Evidence from Higher Education Institutions in Jordan, Journal of Asian Finance. Economics and Business. 8 (5). 1079–1089.
- Cabrera, E. F. and Cabrera, A. (2005). Fostering knowledge sharing through people management practices. The International Journal of Human Resource Management. 16 (5). 720–735.
- Bureš, V (2003). Cultural Barriers in Knowledge Sharing, E+M Economics and Management, Liberec.6.57-62.
- Cabrera, W.C. Collins, J.F. Salgado (2006). Determinants of individual engagement in knowledge sharing. The International Journal of Human ResourceManagement. 17(2). 245-264.
- Davenport, T. H. Prusak, L. (1998). Working knowledg: How organizations manage what the know. Boston, Massachusetts. Harvard business school press.
- Figurska, I. (2012). Cultural aspects of Knowledge Management, Human Resources Management & Ergonomics.
- Fornell, C. Larcker, D. (1981). Evaluating Structural Equation Modeling with Unobserved Variables and Measurement Error. Journal of Marking Research. 18(1).
- Gowming, D. Chau, G. L. S.T. Kaohsiung, T. Martin G. (2010). Knowledge-sharing intention in Vietnamese organizations, The journal of information and knowledge management systems. 40 (3/4). 262-276.
- Haas, M.R. and Hansen, M.T. (2007). Different knowledge, different benefits ،Toward a productivity perspective on knowledge sharing in organizations. Strategic Management Journal. 28(11). 1133-1153.
- Hashemi, S. A.(2013). The Relationship between Knowledge Management and Organizational Culture in Lamerd Islamic Azad University in the academic year 2012-2013. Management Conference. Challenges and Solutions. Shiraz.
- Hoof, B. V. D. Redder, J. A. D. (2004). Knowledge Sharing In Context: The Influence of Organizational Commitment, Communication Climate and CMC Use on Knowledge Sharing. Journal of Knowledge Management. 8(6). 117-130.
- Kathiravelu S. R. Abu Mansor N. N. Ramayah T. Idris N. (2014). Why Organisational Culture Drives Knowledge Sharing? international Conference on Innovation, Management and Technology Research, Malaysia. 22 – 23.
- Issa, R.R.A. Haddad, J. (2008). Perceptions of The Impacts of Organizational Culture And Information Technology On Knowledge Sharing In Construction. Construction Innovation, 8(3). 182-201.
- Kim, S. Lee, H. (2006). The Impact of Organizational Context And Information Technology On Employee Knowledge-Sharing Capabilities. Public Administration Review. 66(3). 370-385.
- Kucharska, W. & Bedford, D. A. (2019). Knowledge sharing and organizational culture dimensions: does job satisfaction matter? Electronic Journal of Knowledge Management. 17(1). 1-18.
- Rahman, S. Zahidul Islam, M .D. Ahad Abdullah, A. (2017). Understanding factors affecting knowledge sharing: A proposed framework for Bangladesh’s business organizations, Journal of Science and Technology Policy Management. 8(3). 275-298.
- Siddiqui, S. H. Rasheed, R. Nawaz, S., & Abbas, M. (2019). Knowledge sharing and innovation capabilities: The moderating role of organizational learning. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences (PJCSS). 13(2). 455-486.
- Tangaraja, G., Rasdi, R. M., Samah, B. A. and Ismail, M. (2016). Knowledge sharing is knowledge transfer: a misconception in the literature, Journal of Knowledge Management, 20 (4). 653-670.
- Tenenhaus, M. Amato, S. Esposito Vinzi, V. (2004). A global goodness-of- fit index for PLS structural equation modeling, Proceedings of the XLII SIS Scientific Meeting. 739–742.
- Wetzels, R. Raaijmakers, J. G. W. Jakab, E. & Wagenmakers, E. J. (2009). How to quantify support for and against the null hypothesis: A flexible Win BUGS implementation of a default Bayesian t–test, Psychonomic Bulletin & Review. 16. 752-760.
- Yang, J. T. (2010). Antecedents and consequences of knowledge sharing in international tourist hotels. International Journal of Hospitality Management. 29(1). 42-52.
- Zahidul Islam, M. Maheen Ahmad, S. Hasan, I. Uddin Ahmed, S. (2011). Organizational culture and knowledge sharing: Empirical evidence from service organizations. African Journal of Business Management. 5 (14). 5900-5909.
- Zimmermann, A. Ilan osshri, E. lio liou, A. (2017). Gerbasi ،Sourcing inor out ،Implications for social capital and knowledge sharing, journal of staregic information system.13 (2). 82-100.
|