- اخوان، پیمان؛ خادم الحسینی، پیمان. (1392). تبیین مدیریت دانش از دیدگاه اسلام. دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت اسلامی، سال 21 ،شماره 2 ،پاییز و زمستان 1392 :126 –
- امام خمینی (ره)، شرح حدیث جنود و عقل، موسسه تنظیم و نشر آثار امام، 1377شمسی.
- جعفری، مصطفی؛ اخوان، پیمان؛ مرتضایی، اشرف (1388). مقایسه مدل های مدیریت دانش و یک ارائه ترکیبی). پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. س .8 بهار و تابستان. ش . 21.
- چهاردولی، عباس. (1397). مدل شکیبا-هادی: رویکردی نوین در تدوین راهبردهای دانشی، مبتنی بر اقتضائات جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی دانشگاه جامع امام حسین (ع). سال اول، شماره3 ، زمستان 1397، صص 41-11.
- جهانیان، خشایار. (1394). رایانش اجتماعی – روند فعلی مدیریت دانش. آکادمی مدیریت دانش. اینوتکس دانش. http://inknowtex.ir/2015/06/10
- دریادل، جواد. (1395). الگوی اسلامی برای انتقال دانش در سازمانها. پایگاه خبری-تحلیلی علوم انسانی طلیعه. http://www.talie.ir
- کریمی زارچی، مجتبی؛ قاسمی، حسین؛ غلامی، نازنین. (1390). به اشتراک گذاری دانش، موانع و راهکارها و مطالعه موردی نفت. اکتشاف و تولید، شماره 79.
- گلزار، حمید. (1394). اسلام با کدام علم مخالف است؟. رهروان ولایت. https://www.welayatnet.com/fa/news/64211
- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج1، ص219.
- محمد بن علی کراجکی، کنزالفوائد، ج1، ص385.
- محمدی ری شهری، محمد، 1379، علم و حکمت در قرآن و حدیث، ترجمه عبدالهادی مسعودی، قم، دارالحدیث.
- منطقی، محسن؛ اکبری، ظاهر. (1392). مدیریت دانش با الهام از منابع اسلامی. سال سوم، شماره اول، پیاپی 7، پاییز و زمستان 1392، ص 59 ـ 76.
- موسی خانی، مرتضی؛ مانیان، امیر؛ اخگر، بابک؛ جوادی آملی، مرتضی؛ نعمتی شمس آبادی، حسنعلی. (1392). مدیریت دانش دینی (دین بنیان): طرح مسئله «مدیریت دانش» در «تمدن دینی». دوفصلنامه علمی-تخصصی اسلام و مدیریت. س 2، ش3، صص 7-42.
Reference:
- Al-Attas, Syed Muhammad Al-Naquib, (1980). The Concept of Education in Islam:A Framework for an Islamic Philosophy of Education, Kuala Lumpur:Muslim Youth Movement of Malaysia (ABIM).
- Association for Computing Machinery (ACM). (2014). https://www.acm.org/about-acm/about-the-acm-organization
- Charmaz, K., (2000). Grounded Theory: Objectivist and Constructivist Methods. 2nd ed. Sage Publications, Thousand Oaks, CA, pp. 509–536.
- Charmaz, K., & Bryant, A. (2008).” Grounded Theory. In L. M. Given, The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods” California: Sage Publication, pp. 374-377.
- Corbin, J., Strauss, A., (2014). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. 4th ed. SAGE Publications.
- Creswell, J. W. (2018). Research design: Qualitative and mixed methods approaches. SAGE Publications, Inc; 5th edition (January 2, 2018).
- Davenport, T. H. prusak, , Working Knowledge, How Organization Manage What They Know, Boston, Harvard Business School Press.2000.
- Degbey, Y. William & Pelto, Elina. (2021). Customer knowledge sharing in cross-border mergers and acquisitions: The role of customer motivation and promise management. Journal of International Management. Volume 27, Issue 4, December 2021, 100858.
- Dei, De-Graft Johnson & Walt, Thomas Binglevan der. (2020). Knowledge management practices in universities: The role of communities of practice. Social Sciences & Humanities Open. Volume 2, Issue 1, 2020, 100025.
- Drucker, P.F., "Knowledge Worker Productivity", California Management Review, Vol. 41, No.2, PP.79-94. 1999.
- Grant, R. M (2005). The resource- Based theory of the competitive advantage: implications for strategy formulation. Journal of California management Review. Vol 33, No 3, PP: 14-36.
- Groves, R.M.; Fowler, F. J.; Couper, M.P.; Lepkowski, J.M.; Singer, E.; Tourangeau, R. (2009). Survey Methodology. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 978-1-118-21134-2.
- Holloway I, Wheeler S. (2010). Qualitative research in nursing and healthcare. 3rd ed. Chichester, West Sussex, U.K. Ames Iowa: Wiley-Blackwell; 2010.
- Hung R, Y.Y., Lien, B. H., Yang, B., Wu, com., Kuo, Y.M. (2010). Impact of TQM and Organizational learning on innovation performance in the high-tech Industrial. International Business Review.
- Jackson, S.L. (2011) “Research Methods and Statistics: A Critical Approach”, 4th edition, Cengage Learning, p.17.
- Johnson, B., Lorenz, E. and Lundvall, B.Å. (2002), ‘Why all this fuss about codified and tacit knowledge?’, Industrial and Corporate Change, Vol. 11, No. 2, pp. 245-262.
- Kamara, J.M. , et al., "A Clever Approach to Selecting a Knowledge Management Strategy", International Journal of Project Management 20, PP.205-211, 2002.
- Kelle, Udo (2005). "Emergence" vs. "Forcing" of Empirical Data? A Crucial Problem of "Grounded Theory" Reconsidered. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], 6(2), Art. 27, paragraphs 49 & 50.
- Kosonen, Miia & Kianto, A. (2008). SOCIAL COMPUTING FOR KNOWLEDGE CREATION – THE ROLE OF TACIT KNOWLEDGE. Semantic scholar. Published 2008.
- Martin, Nicolas; Sheppard, Madison, ParthGorasia, Ganesh; Arora, Pranav; Cooper, Matthew; Mulligan, (2021). Awareness and barriers to sustainability in dentistry: A scoping review. Journal of Dentistry. Volume 112, September 2021, 103735.
- Martens, P. (2006). Sustainability: Science or Finance?, Sustainability: Science, Policy & Practice. Vol (2). No. 1.
- Ode, Egena & Rajenthyran, Ayavoo. (2020). The mediating role of knowledge application in the relationship between knowledge management practices and firm innovation. Journal of Innovation & Knowledge. Volume 5, Issue 3, July–September 2020, Pages 210-218
- -Popper, Karl (2002) [1959]. The Logic of Scientific Discovery (2nd English ed). New York, NY: Routledge Classics. p. 3. ISBN 0-415-27844-9. OCLC 59377149.
- Schniederjans; Dara G., Curado, Carla & Khalajhedayati, Mehrnaz. (2020). Supply chain digitisation trends: An integration of knowledge management. International Journal of Production Economics. Volume 220, February 2020, 107439.
- Ryan, G. W. & Bernard, H. R. (2000), “Data Management and Analysis Methods”, In Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (Eds.), Handbook of qualitative research (Pp.769-802.), Thousand Oaks, CA: Sage.
- Sharp, D. (2000),"Knowledge management today: challenges and opportunities", Information Systems Management, Vol. 20 No. 2, pp. 32-7.
- Ubon, A. Na & Kinble, C. (2015). Knowledge management in online distance education.http://www.networkedlearningconference.org.uk/past/nlc2002/proceedings/papers/26.htm
- Yahya, Salleh & Goh, Wee-Keat(2002). Managing human resource toward achieving knowledge management. Journal of Knowledge Management Vol. 6 No 5 . Pp 457-468.
- Yen P. Ng. (2012). Learning organization dimensions on knowledge sharing: A study of Faculty Members in the Private Universities in Malaysia, School of Business Curtin University of Technology", Sarawak Campus.
- Zau, Jiaxing; Kang Jian; Ma, Hui & Wang, Chao. (2020). Grounded theory-based subjective evaluation of traditional Chinese performance buildings. Applied Acoustics. Volume 168, November 2020, 107417.
- Zhang, Wei; Zhang, Mingyang; Zhang, Wenyao; Zhou, Qian; Zhang, Xinxin. (2020). What influences the effectiveness of green logistics policies? A grounded theory analysis. Science of The Total Environment. Volume 714, 20 April 2020, 136731.
|