- اصغریاعلایی، حسین؛ حامی، محمد؛ شجاعی، وحید (1396)، بررسی عوامل مؤثر بر مدیریت بحران در اماکن ورزشی استان مازندران و رتبهبندی آنها، اولین همایش بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی و تربیت بدنی، همدان.
- جدى، سیدمجید (1391)، آمادگى چیست و چه عواملى بر آن اثرگذار میباشند؟ فصلنامه دانش پیشگیرى و مدیریت بحران، 2 (4): 274-261.
- جلالی فراهانی، مجید (1393)، مدیریت ایمنی و امنیت اماکن و رویدادهای ورزشی.،مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران، چاپ هشتم.
- حسینی، سیدیعقوب؛ دمنابی اصل، آنا (1391)، بررسی میزان تأثیر مدیریت راهبردی بر کیفیت عملیات مدیریت بحران، مطالعه موردی: صنایع حملونقل ریلی کشور، مدیریت بحران، 1 (2): 77-86.
- رجبی، ابراهیم (1397)، بررسى میزان اهمیت و اولویتبندى ابعاد مدیریت بحران از دیدگاه کارکنان، فصلنامه دانش پیشگیرى و مدیریت بحران، 8 (1): 54-65.
- رضایی، محمدرضا؛ سجادی، سیدنصرالله؛ آهی، پرویز؛ جلالی فراهانی، مجید (1398)، طراحی مدل تأمین امنیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 12 (3): 1-24.
- شهانقى، کامران؛ صادقى، منا؛ حیدرى، مجید (1391)، شناسایى و اولویتبندى راهبردهاى پیشگیرى از بروز بحرانهاى ناشى از زلزله در شهر تهران با استفاده از روش سلسلهمراتبى فازى؛ فصلنامه دانش پیشگیرى و مدیریت بحران: 2 (4): 287-275.
- عباسی، همایون؛ کریمی، جواد؛ حسینی، مریم (1396)، مدیریت عملکرد در ورزش، انتشارات طنین دانش، چاپ دوم.
- فراهانی، ابوالفضل؛ کشاورز، لقمان؛ رضایی صوفی، مرتضی؛ مروی اصفهانی، ناهید (1399)، تحلیل عوامل موثر بر رفتار مدیران ورزش برای رویارویی و مدیریت بحرانهای ورزش قهرمانی ایران، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 7 (2): 39-52.
- فرجی، رسول (1393)، طراحی الگوی ارتقای امنیت استادیومهای فوتبال ایران، رساله دکتری، دانشگاه گیلان.
- کارگر، غلامرضا؛ غفوری، فرزاد؛ محمدیمقدم، یوسف؛ مرادی، غلامرضا (1395)، ارائه الگوی عوامل تأثیرگذار بر امنیت رویدادهای ورزشی ایران، فصلنامه انتظام اجتماعی. شماره 4، 157-189.
- کشاورز، لقمان؛ فراهانی، ابوالفضل (1393)، مدیریت سازمانهای ورزش، انتشارات اندیشه حقوقی، چاپ اول.
- لعل بیداری، مرضیه؛ معماری، ژاله؛ سعادتی، مهسا (1398)، بازشناسی حوزههای امنیت در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، مدیریت و توسعه ورزش، 8 (18): 61-80.
- محمدپور، احمد (1388)، تحلیل دادههای کیفی: رویهها و مدلها، مجله انسانشناسی، 10: 127 -160.
- ملکیان، پوریا؛ فکرى، رکسانا (1392)، مدلسازى مدیریت بحران با رویکرد پدافند غیرعامل در صنعت پتروشیمى در دهههاى اخیر جهان ازنظر بزرگى سازمان و دامنه فعالیت آن کشور؛ فصلنامه علمى ـ تخصصى انجمن علمى پدافند غیرعامل ایران، 1 (2): 70-59.
- مؤذنی، علی (1393). مکانیابی پایگاههای مدیریت بحران روستایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده جغرافیا، دانشگاه خوارزمی.
- نصراللهی، اکبر (1391)، چگونگی مدیریت بحران بهوسیله رسانه و عوامل مؤثر بر کارکرد آن، نشریه رسانه، 1: 149-164.
- نصیرى، قدرتالله؛ نریماننژاد، علیرضا؛ عربحسینى، محمد؛ عادلى، احمدرضا (1390)، اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمى، انتشارات حک.
- نیازیپور، علی؛ دیوبنـد، سیدمیلاد (1393)، فرماندهی انتظامی رویدادهای ورزشی، انتشارات معاونت آموزش ناجا، تهران.
- Al-Zhrani S. (2010).Management information systems role in decision-making during crises: case study. Journal of Computer Science. 6(11): 1247-1251.
- Bazzanella, Filippo, Nunzio Muratore, Philipp Alexander Schlemmer, and Elisabeth Happ.( 2021). How the Covid-19 Pandemic Influenced the Approach to Risk Management in Cycling Events. Journal of Risk and Financial Management 14: 296. https://doi.org/10.3390/ jrfm14070296
- Bowdin, Glenn A. J., Johnny Allen, William O’Toole, Rob Harris, and Ian McDonnell. (2011). Events Management, 3rd ed. Oxford: Butterworth-Heinemann.
- Claeys AS. (2017). Better safe than sorry: Why organizations in crisis should never hesitate to steal thunder. Business Horizons, 41(3), P: 293-300.
- Getz, D, and Stephen P. 2020. Event Studies: Theory, Research and Policy for Planned Events, 4th ed. Oxon: Routledge.
- James RK, Gilliland BE. (2012). Crisis intervention strategies. 7th ed. Belmont, California: Cengage Learning.
- Lando AS. (2014). The Critical Role of Crisis Communication Plan in Corporations’ Crises Preparedness and Management. Global Media Journal, 7(1): 5-19.
- Liu, B., Pennington-Gray, L., Klemmer, L. (2015) .Using social media in hotel crisis management: the case of bed bugs, Journal of Hospitality and Tourism Technology, 6 (2):102 – 112.
- Mitraf, YY, Angnas G, Pre-crisis Management .(2009). Translation Totonchiyan Mahmoud, Publication of Higher Institute for Education and Research Mangement and Planning, Second edition.
- Paraskevas, A. (2018). Crisis management or crisis response system? A complexity science approach to organizational crises, Management Decision, 44: 892 – 907.
- Regester, M., Larkin, J. (2008). Risk Issues and Crisis Management in Public Relations: A Casebook of Best Practices(4th ed.). London, UK: Kogan Page.
- Roshan M, Warren M, Carr R.(2016). Understanding the use of social media by organisations for crisis communication. Computers in Human Behavior, (63): 350-361.
- Sawalha, I. H. S., Jraisat, L. E. Al-Qudah, K. A. M. (2013) “Crisis and disaster management in Jordanian hotels: practices and cultural considerations”, Disaster Prevention and Management, An International Journal, 22 (3):210 – 228.
- Smith, D. F., Smith, M. F. (2016). Crisis management as a critical perspective, Journal of Management Development, 35(7):930 – 940.
- Ziakas, V., Antchak, V., and Getz, D. (2021). 'Theoretical Perspectives of Crisis Management and Recovery for Events'. Oxford: Goodfellow.
|