تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,010 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,873,589 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,722,936 |
بررسی تجربی تاثیر مارپیچ نمودن بدنه های زیرین در یک شناور سواث | ||
دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو | ||
مقاله 8، دوره 20، شماره 59، اسفند 1400، صفحه 58-63 اصل مقاله (875.56 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هاشم ملکی1؛ امین نجفی* 2 | ||
1کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
2استادیار، مهندسی دریا، دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
تاریخ دریافت: 11 آذر 1400، تاریخ بازنگری: 03 دی 1400، تاریخ پذیرش: 25 بهمن 1400 | ||
چکیده | ||
شناورهای سواث با داشتن دو بدنه در زیر آب تعادل عرضی بسیار بالایی در امواج دارند اما این شناورها به دلیل وجود همان بدنهها سطح خیس بیشتری دارند و لذا نیروی مقاومت در آنها نسبت به شناورهای تک بدنه و کاتامارن بیشتر است. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مارپیچ کردن بدنههای زیرین و تأثیر آن بر روی کاهش نیروی مقاومت است. بهمنظور بررسی صحت ادعای مطرح شده یک جفت بدنه ساده و مارپیچ ساخته شده و بروی شناور نصب گردید. تست کشش در آزمایشگاه در سه حالت شناور با بدنه ساده، با بدنه مارپیچ و شناور بدون بدنه ها برای سرعت بین 0 تا 6 متر بر ثانیه انجام شده است. از نتایج بدست آمده مشخص شد که نیروی مقاومت در شناور با بدنه مارپیچ در تمامی سرعت ها کمتر از دو حالت دیگراست. با کاهش مصرف سوخت از طریق مارپیج کردن بدنه های مغروق گام جدیدی در راستای بهینه سازی شناورهای سواث برداشته خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
شناور سواث؛ بدنه مارپیچ؛ بدنه ساده؛ تست تجربی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Experimental study of the effect of spiraling the lower hulls in a swath vessel | ||
نویسندگان [English] | ||
hashem maleki1؛ Amin Najafi2 | ||
1Imam Hossein comprehensive university | ||
2Imam Hossein comprehensive university | ||
چکیده [English] | ||
SWATH Ship with two bodies under water have a very high transverse balance in the waves, but these ship have a higher wet surface due to the presence of the same hulls, and therefore their resistance force is higher than single-hull and catamaran ship. The aim of the present study was to investigate the effect of spiraling the lower bodies and its effect on reducing the strength of the resistor. In order to verify the claim, a pair of simple and spiral hulls were made and installed on the float. Tensile testing was performed in the laboratory in three modes of floating with a simple body, with a spiral body and floating without bodies for speeds between 0 and 6 meters per second. The results showed that the resistance force in a ship with a spiral body at all speeds is less than the other two states. By reducing fuel consumption by spiraling submerged hulls, a new step will be taken to optimize Swath vessels. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
SWATH Ship, Spiral body, Simple body, Experimental test | ||
مراجع | ||
[1] Gibson, Harry R., and D. W. Chapman. "Effects of Zectran insecticide on aquatic organisms in Bear Valley Creek, Idaho." Transactions of the American Fisheries Society 101.2 (1972): 330-344. [2] Wu, G. X., and R. Eatock Taylor. "The hydrodynamic force on an oscillating ship with low forward speed." Journal of Fluid Mechanics 211 (1990): 333-353. [3] Rathje, H., T. E. Schellin, and Germanischer Lloyd. "Dependence of SWATH ship response in waves on choice of viscous coefficients." 11th International Workshop of Water Waves and Floating Bodies, Hamburg. 1996 [4] Campana, Emilio F. "Hydrodynamic performance comparison between twin hulls." Proceedings of the NAV 2000 International Conference on Ship and Shipping Research, Volume I, Venice, Italy. Paper: P2000-9 Proceedings. 2000. [5] Beena, V. I., and V. Anantha Subramanian. "Parametric studies on seaworthiness of SWATH ships." Ocean Engineering 30.9 (2003): 1077-1106. [6] Fröhlich, Ing Matthias, et al. "Investigations to Improve the Seakeeping Behaviour of a High Speed SWATH (HSS)." [7] Li, T. & Lin, Y. & Ji, Z.. (2005). Optimized SWATH form design with high speed and seakeeping performance. Proceedings of the International Offshore and Polar Engineering Conference. 2005. 785-792. [8] نجفی، سعید و جوانمردی، نسرین و عسگری، مهدی و سیف، محمدسعید،1384،بررسی شناورهای SWATH و تاثیر تغییر عرض بر مقاومت هیدرودینامیکی این شناورها،هفتمین همایش ملی صنایع دریایی ایران،تهران
[9] فکوری، مهدی و رضائی سنگتابی، محمد و قاسمی، حسن و یزدخواستی، اکبر،1386، بررسی اثر تغییر پارامترهای ابعادی بر پایداری شناور SWATH،همایش ملی فناوری و صنعت دریایی کشور | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 16,726 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 93 |