تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,843,139 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,704,897 |
بهبود عملکرد تقاطعهای غیرهمسطح با بهبود کارایی تقاطعهای مجاور؛ مطالعه موردی میدان آزادی شهر کرمان | ||
علوم و فنون سازندگی | ||
دوره 3، شماره 1 - شماره پیاپی 7، فروردین 1401، صفحه 27-40 اصل مقاله (615.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
معین عسکری* 1؛ سامان سنجری2 | ||
1دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران ایران | ||
2دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان | ||
تاریخ دریافت: 29 مرداد 1401، تاریخ پذیرش: 29 مرداد 1401 | ||
چکیده | ||
این مقاله به دنبال بهبود وضعیت ترافیکی یکی از میدان های شهر کرمان، است. در این مقاله در ابتدا شدت ترافیک در روزها و ساعت های متوالی موردبررسی قرارگرفته و گره ترافیکی آن با استفاده از معیارهای بصری استخراجشده است. گره ترافیکی استخراجشده یکی از تقاطعات مجاور میدان بوده است که باعث پسزدگی ترافیک به سمت میدان و عدم استفاده از زیرگذر احداثشده در میدان میشود. در این مطالعه در ابتدا به آییننامه هایی برای بهبود وضعیت کلی این تقاطع اشاره می شود و در مرحله بعد برای بهبود این تقاطع خاص از شبیه سازی ترافیکی استفاده می گردد. برای انجام شبیه سازی به داده خام حجم ترافیک عبوری از این تقاطع نیاز بود که این کار با استفاده از چند نفر و با استفاده از چند دوربین فیلمبرداری برداشت گردید. بعد از برداشت این داده با استفاده از دوربینهای فیلمبرداری، اطلاعات موردنیاز با استفاده از بازبینی این فیلم ها استخراج گردید. در مرحله بعد با استفاده از شبیه سازی 5 راهکار برای بهبود وضعیت این تقاطع پیشنهاد گردید که توانست پارامترهای ترافیکی این تقاطع را بهبود دهد که ازجمله آن می توان به کاهش تأخیر به یکسوم مقدار گزینه عدم انجام کار اشاره نمود. در این مطالعه همچنین پیشامدهای اقتصادی این گزینه ها موردبررسی قرار گرفت که نشاندهنده بهبود 39 درصدی هزینه تحمیلشده با تقاطع غیرهمسطح نسبت به وضع موجود بود. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت شهری؛ مدیریت عرضه؛ گره ترافیکی؛ شبیهسازی ترافیک؛ برداشت داده | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Performance improvement of the Interchanges by improving the efficiency of their adjacent intersections; Case study of Azadi Square in Kerman | ||
نویسندگان [English] | ||
Moein Askari1؛ Saman Sanjari2 | ||
1Civil engineering faculty, K. N. Toosi University of Technology | ||
2Civil engineering faculty, Shahid Bahonar University | ||
چکیده [English] | ||
This article seeks to improve the traffic situation in one of the squares of Kerman. In this article, first the traffic intensity in the objective location is examined in consecutive days and hours, and its traffic node is extracted using visual criteria. The extracted traffic junction is shown to be one of the intersections adjacent to the square, which causes the traffic to bounce back to the square, making the the underpass built in the square useless. In this study, first, regulations are mentioned to improve the general condition of this intersection, and in the next step, traffic simulation is used to improve this specific intersection. To simulate the raw data, the volume of traffic passing through this intersection was required, which was captured using several people and using several video cameras. After capturing this data using video cameras, the required information was extracted using a review of these videos. In the next step, using simulation, 5 solutions were proposed to improve the condition of this intersection, which could improve the traffic parameters of this intersection, including reducing the delay to one third of the non-performance option. The study also examined the economic implications of these options, which showed a 39 percent improvement in the cost imposed by the non-coplanar intersection over the status quo. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Urban Management, Supply management, Traffic bottleneck, Traffic simulation, Data collection | ||
مراجع | ||
D. Chen, and S. Ahn, “Capacity-drop at extended bottlenecks: Merge, diverge, and weave,” Transportation Research Part B,Vol. 108, pp. 1-20, 2018.of Transportation (DoT) State of Florida, Bottlenecks on Florida SIS, 2011.## R. L. Bertini, and M. T. Leal, “Empirical study of traffic features at a freeway lane drops,” Journal of Transportation Engineering, vol. 131, pp. 397, 2005.## J. H. Lee, and M. J. Cassidy, “An empirical and theoretical## study of freeway weave bottlenecks,” California PATH Research Report, USB-ITS-PRR-2009.## J. Rudjanakanoknad, and C. Akaravorakulchai, “Mechanism of a freeway weaving section as typical traffic bottleneck,” Transportation Research Board, Paper#11-0747, 2011.## M. Treiber, and A. Kesting, “Trajectory and Floating-Car Data. In: Traffic Flow Dynamics,” Springer, Berlin,Heidelberg, 2013.## M. Garavello, K. Han, and B. Piccoli, “Models for vehiculartraffic on networks (Vol. 9),” American Institute ofMathematical Sciences (AIMS), Springfield, MO, 2016.##M. Rezazadeh, E. Safa, and B. Naqli, “Investigation of alternative left turn detours at lighted intersections in the city,” International Conference on Civil Engineering, Architecture and Urban Management in Iran, Tehran, University of Tehran, 2019 (In Persian).## M. Majd, K. Rahimof, and S. Afandizadeh, “Evaluating the performance of lighted intersections after replacing a straight | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 146 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 121 |