- آل قیس، علیرضا و رسولی، محمّدرضا و دادگران، سید محمّد (1398) تبیین ارتباط میان اقناع رسانهای شبکههای اجتماعی و سبک زندگی – مورد کاوی تلگرام .تهران . مطالعات رسانهای، سال چهاردهم.شماره20.
- الیاسی، محمدحسین (1388)، مبانی نظری و عملی اقناع و مجاب سازی، فصلنامه مطالعات بسیج، سال دوازدهم، شماره 45.
- اینگلهارت، رونالد (1373). تحول فرهنگی در جوامع پیشرفته صنعتی. (مریم وتر، مترجم) تهران: کویر.
- بینگلر ، اتولر (1376) ارتباطات اقناعی، على رستمی، چاپ اول ، مرکز تحقیقات و سنجش برنامه ای صدا و سیما.
- حسن خانی محمد سعید ی روح الامین (1393) رسانه و نقش آن در استحکام ساخت درونی انقلاب اسلامی: رویکردی گفتمانی، پژوهشهای سیاست اسلامی سال دوم پاییز و زمستان 1393 شماره6.
- خلیل زاده، محمد مهدی(1386) بازنمایی غیرواقع بینانه در رسانه ،مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها.
- دارابی (1399) گام دوم انقلاب اسلامی، تهاجم نرم و سواد رسانهای، مطالعات قدرت پاییز و زمستان 1399 شماره 23.
- شامحمدی، نرگس (1389). عوامل موثر بر اعتماد به رسانه با تاکید بر خبر. ص. 183-210.
- مهربانی فر، حسین و مؤذن، کاظم و مهدی پور، حسین(1401)صورت بندی مؤلفههای رسانه تراز انقلاب اسلامی از نگاه رهبران و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران (مقاله پژوهشی حوزه) اسلام و مطالعات اجتماعی سال دهم پاییز 1401 شماره 2 (پیاپی 38).
- کشاورز حمید و فهیم نیا فاطمه و نوروزی علیرضاو اسماعیلی گیوی محمدرضا(1397). ارزیابی مدل مفهومی باورپذیری اطلاعات وب: رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری .پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات دوره ۳۴ بهار ۱۳۹۸ شماره ۳ (پیاپی ۹۷) 993-1022 .
- مهدی فیروزکوهی فرشید فرهادی محمد باوندپوری(1400) رسانه و عمق بخشی به انقلاب اسلامی ایران. مطالعات بنیادین و کاربردی جهان اسلام سال سوم تابستان 1400 شماره 2 (پیاپی 8).
- نوروزی ،یعقوب و کشاورز، حمید (1398) ابعاد باورپذیری اطلاعات وب: دیدگاه ها و اولویتهای دانشجویان دانشگاههای برتر ایران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات دوره ۳۰ بهار ۱۳۹۸ شماره ۱ (پیاپی ۱۱۷) 27 - 53
- ویندال، سون و بنو سیگنایتزر و جین اولسون (1376)، کاربرد نظریه های ارتباطات، ترجمۀ علیرضا دهقان، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، تهران.
- Barry, C. L. (1994). User-defined relevance criteria: An exploratory study. Journal of the American Society for Information Science, 45, 149-159.
- Colman, A. (2002). Dictionary of Psychology. Oxford: Oxford University Press. Danielson, D. R. (2005). Web credibility. In C. Ghaoui (Ed.). Encyclopedia of human-computer interaction (pp. 713-721). Hershey, PA Idea Group.
- Flanagin, A. J.; Metzger, M. J. (2008). Digital media and youth: Unparalleled opportunity and unprecedented responsibility. In M. J. Metzger, & A. J.
- Fogg, B. J. (2003a). Persuasive technology: Using computers to change what we think and do. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.
- Fogg, B. J. (2003b). Prominence-interpretation theory. In G. Cockton, & P. Korhonen (Eds.),CHI '03 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (pp. 722-723).New York, NY: ACM.
- Francke, H.; Sundin, O., and Limberg, L. (2011). Debating credibility: the shaping of information literacies in upper secondary school. Journal of Documentation, 67 (4), 675-694
- Hilligoss, B., & Rieh, S. Y. (2008). Developing a unifying framework of credibility assessment: Construct, heuristics, and interaction in context. Information Processing & Management,44(4), 1467-1484.
- Hong, T. (2006). The influence of structural and message features on Web site credibility. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(1), 114-127.
- Hovland, C. I.; Janis, I. L. and Kelley, H. H. (1953). Communication and persuasion. New Haven CT: Yale University Press. Huntington, Paul; Nicholas, David; Gunter, Barrie; Russell, Chris; Withey, Richard and Polydoratou, Panayiota (2004). Consumer trust in health information on the web. Aslib Proceedings, 56 (6), 373-382.
- Liu, L.; Chi, L. (2002). Evolutional data quality: a theory-specific view. In International Conference on Information Quality, (ICIQ-02). Proceedings of the Seventh International Conference on Information
- Liu, Z. (2004). Perceptions of credibility of scholarly information on the Web. Information Processing & Management, 40, 1027-1038.
- Robins, D. and Holmes, J. (2008). Aesthetics and credibility in web site design. Information Processing and Management, 44 (1), 386-399.
- Robins, D.; Holmes, J. and Stansbury, M. (2009). Consumer health information on the web: The relationship of visual design and perceptions of credibility. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 61 (1), 13-29.
- Standler, R. B. (2004). Evaluating credibility of information on the Internet. Retrieved August 16, 2011, from: www.rbs0.com/credible.pdf.
- Tseng, S. and Fogg, B. (1999). Credibility and Computing Technology. Communication of the ACM, 42 (5), 39-44.
- Wathen, C. N. and Burkell, J. (2002). Believe it or not: Factors influencing credibility on the Web. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53, 134-144.
|