- آقایوسفی، علیرضا و شریف، نسیم (1390)، رابطۀ سبکهای حل مسئله و بهزیستی شخصی در دانشجویان. اندیشه و رفتار، 29(6): 79-89.
- بحرانی، محمود (1384)، مطالعۀ انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه استان فارس، مجلۀ علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22 (4): 104-116.
- بدری گرگری، رحیم و حسینی، فریبا (1389)، بررسی رابطۀ باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری دانشجویان تبریز، نشریۀ تازهها و پژوهشهای مشاوره، 36(9): 111-126.
- بیابانگرد، اسماعیل (1389)، روشهای پیشگیری از افت تحصیلی، چاپ هفتم. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
- دخت معماریان، آذین (1389)، اثربخشی مداخلات چندبعدی مارتین بر انگیزه و درگیری تحصیلی دانشآموزان دختر دورۀ راهنمایی شهر اصفهان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشکدۀ علوم انسانی.
- رستماوغلی، زهرا؛ موسیزاده، توکل؛ رضازاده، بابک و رستماوغلی، سهیلا (1391)، نقش تعللورزی، خودتنظیمگری و باورهای فراشناختی در پیشبینی ناگویی خلقی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطه، مجلۀ روانشناسی مدرسه، 2(3) : 76-96.
- ریو، جان مارشا (1393)، انگیزش و هیجان، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی، چاپ بیست و دوم، تهران: نشر ویرایش ( 2001) .
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1390)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ بیست و دوم، تهران: نشر آگاه.
- سیف، علیاکبر (1385)، روانشناسی پرورشی، چاپ دوازدهم، تهران: انتشارات آگاه.
- سیف، علیاکبر (1393)، تغییر رفتار و رفتار آموزشی (نظریهها و روشها)، چاپ نوزدهم، تهران: انتشارات دوران.
- شاملو، سعید (1386)، آسیبشناسی روانی، چاپ دهم، تهران: رشد.
- شریفی، حسنپاشا و نجفی زند، جعفر (1380)، روشهای آماری در علوم رفتارى، چاپ دهم، تهران: سخن.
- فتوحی، راشد (1391)، مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی و رفتاری و آموزش راهبردهای مطالعه در کاهش علائم اضطراب امتحان دانشآموزان پیشدانشگاهی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
- قاهری، پژمان (1389)، اثربخشی آموزش شناختی –رفتاری شادمانی فوردایس بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهرستان تیران و کرون در سال تحصیلی 89-1388، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس آموزشهای نیمهحضوری.
- کار، الان (1385)، ترجمۀ حسن پاشاشریفی، جعفر نجفی زند، باقر ثنایی، روانشناسی مثبت، علم شادمانی و نیرومندیهای انسان، تهران: سخن، (2004 ).
- کاوسیان، جواد؛ فراهانی، محمدنقی؛ کدیور، پروین؛ هومن، عباس و شهرآرای، مهرناز (1384)، مطالعۀ عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای سراسر کشور، فصلنامۀ علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 8 (2): 85-100
- کدیور، پروین (1392)، روانشناسی تربیتی، چاپ بیست و سوم، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، سمت.
- گلدفرید، ماروین و دیویسون، جرالدسی (1371)، رفتاردرمانی بالینی، ترجمۀ احمد احمدی علونآبادی و فرزانه طاهری، تهران: نشر دانشگاهی (1976).
- محمدی درویشبقال، ناهید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ اسدزاده، حسن و احدی، حسن (1390)، بررسی تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان، فصلنامۀ علوم رفتاری، 27(9) : 120-142.
- مککومبز، باربارا و پاپ، جیمز (1388)، پرورش انگیزه در دانشآموزان، ترجمۀ صغری ابراهیمی قوام، تهران: انتشارات رشد.
- نریمانی، محمد؛ محمدامینی، زرار؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس (1394)، مقایسۀ اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و حل مسئله بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان اهمالکار، مجلۀ روانشناسی مدرسه، 1(4): 139-155.
- نینان، مایکل و درایدن، ویندی (۱۳۸۷)، شناخت درمانی: 100 نکته، 100 تکنیک، ترجمۀ حمید یعقوبی و معصومه کریمی، تهران: نشر ارجمند.
- ولیزاده، زهرا؛ احدی، حسن؛ حیدری، محمود و مظاهری، محمدمهدی (1392)، بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کاهش اهمالکاری بر افزایش پیشرفت تحصیلی و کاهش اهمالکاری تحصیلی دختران دانشجوی دورۀ کارشناسی، فصلنامۀ علمی- پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7(2): 105-129.
- ویسانی، مختار؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و اژهای، جواد (1391)، نقش اهداف پیشرفت، انگیزش تحصیلی و راهبردهای یادگیری بر اضطراب آمار: آزمون مدلی علّی، مجلۀ روانشناسی، 2(16) : 202-142.
- هاوتون، کیت (1393)، رفتاردرمانی شناختی (راهنمای کاربردی در درمان اختلالهای روانی)، ترجمۀ قاسمزاده حبیب، چاپ دوازدهم، تهران: انتشارات ارجمند.
- Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. journal of Educational Psychology, 84, 261–271.
- Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall
- Bartolini,S,. Bilancini,E ,.& Sarracino,F.(2009). Social Capital Predicts Happiness: World-Wide Evidence from Time Series, )2014/9/16) https://www.researchgate.net/publication/
- Beck. S. (2012).Techniques to Increase Motivation and Willpower. (2012/3/14) http://www.huffingtonpost.com
- Bonfil , A & at.(2015). Improve Low Motivation. http://cogbtherapy.com/
- Deci, E. Schwartz, A.Sheinman, L. &Reynar.( 1981) An Instrument to Assess Adult Orientation toward Control versus Autonomy Whit Children .Reflection on Intrinsic Motivation & Persived Competence. Journal of Educational psychology, 50-73,642- 660
- Deci, E., & Ryan, R. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227–268.
- Deci,E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and selfdetermination in human behavior. New York: Plenum.
- Filak, V. f,& Sheldon, K. M. (2003). Student psychological need satisfaction and college teacher- course evaluations. Educational psychology, 23, 235-247
- Hirji, N. K. (2006). It's self regulation, but not as we knew it. Contact Lens & Anterior Eye, 29, 57-58.
- Klassen, R.M. (2010). Confidence to manage learning: The self- efficacy for self- regulated learning of early adolescents with learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 33, 19-30
- McCullagh, Penny. (2005) Sport and Exercise Psychology Lecture. Cal State University East Bay. 10/27. www.abcbodybuilding.com
- Mizuno, K. Masaaki, T. Sanae, F. Kyoko, I.& Yasuyoshi W. (2011). Relationship between cognitive function and prevalence of decrease in intrinsic academic motivation in adolescents. Behavioral and Brain Functions .7(4) 2-11
- Nicholls, J. (1984). Achievement motivation: A conception of ability, subjective experience, task choice, and performance. Psychological Review, 91, 328-346
- Pajares, F. (2002). Overview of social cognitive theory and of selfefficacy.Available from www.Emory.edu Education mfp eff.html.
- Ryan , R . M ; & Deci , E . L. (2002). The paradox of achievement: harder you push , the worse it gets. In J.Aronson (ED.). Improving academic achievement: contributions of social psychology (pp: 59 –85). New York: Academic Press
- Ryan,R.M.,& Stiller, J.(1991).The Social Content Of Internalization: Parent And Teacher Influence On Autonomy, Motivation And Learning. Inp.R.Pintrich & M.L.Maehr (Eds), Advance In Motivation And Achievement:Vol.7. Goals And Self-Regulatory Processes(Pp115-149).Greenwich,Ct:Jai Press.
- Vallerand,R.J.,& Reid ,G.(1984).On the causal effects of perceived competence on intrinsic motivation:A test of cognitive evaluation theory.Journal of Sport psychology.6,94-102
- Vansteenkiste, M., Lens,W., & Deci, E.L. (2006). Intrinsic versus extrinsic goal contents in self-determination theory: Another look at the quality of academic motivation. Educational Psychologist, 41, 19–31
- Waterman,A.S; Schwartz, S.T, & Conti, r. (2008). the implications of twoconceptions of happiness(hedonic enjoyment and eudemonia) for happiness studies.9,41-79.
- Weiner , B. (1979). A thory of motivation for some classroom experiences. Journal of Educational psychology , 71, 3-25
- Wenzel K. R, Wigfield, A. (2009). Handbook of motivation at school. New York, NY:Routledge
- Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation: A developmental perspective. Educational Psychology, 25, 68-81.
- Zimmerman ,J.Barry. (1990). Self-regulating academic learning and achievement: The emergence of a social cognitive perspective. Educational Psychology Review.2(2),173-201.
|