- ابراهیمی، ا.، علوی، م. و نجفی، م. (1394). «بررسی اثر جنبه زیباشناختی بستهبندی، قصد خرید کالا و ترجیح بسته بندی». فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره 11. 147-180.
- آقازاده، ه.، حقیقی، م.، و ابراهیمی، ا. (1390). «بررسی تأثیر ابعاد بصری و اطّلاعاتی بسته بندی برتصمیم خرید»، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 111. 40-136.
- بحرینی زاده، م.، و رجبی، آ. (1395). «سنجش تأثیر ادراک مصرف کننده از قابل استفاده بودن بسته بندی محصول، بر تصمیم خرید ناگهانی: با در نظر گرفتن متغیر تعدیل گر سطح پایین درگیری ذهنی مصرف کننده»، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، (1): 59-78.
- حسن زاده کریم آباد، ح.، و خلیل، م. (1390). «شناسایی مؤلفه های اثرگذار بر بسته بندی محصولات غذایی (با تأکید بر تأمین نیازهای مصرف کنندگان)». مجله راهبرد، 13-18.
- رحیم نیا، ف.، علوی، س.، و نجفی سیاهرودی، م. (1391). «بررسی تأثیر ویژگیهای دیداری و کارکردی بستهبندی بر خرید مواد غذایی با تعدیل گری متغیر بومشناختی مشتری». مدیریت بازرگانی، 4(3)، 65-82.
- رهبری، م.، داوودی، م.، و حن زاد، م. (1395). «ویژگی های طراحی بسته بندی مواد غذایی». فصلنامه علوم و فنون بسته بندی، 20.
- عارفی، ا.، و نکویی، م. (1389). «تأثیر بسته بندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی». چشم انداز مدیریت بازرگانی، (4)، 107-124.
- عباسپور اپورواری، ح. (1390). «بررسی تأثیر طرح بسته بندی (تصویر، رنگ) بر رفتار مصرف کننده در انتخاب محصولات غذایی». مطالعه مورد شرکت پگاه کرمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
- عزیزی یوسف کند، ع. (1392). «گرافیک و طراحی بسته بندی». نشریه کتاب ماه هنر، شماره 178. 45-50.
- علوی، س. (1387). «بررسی تأثیر استراتژی تمایز پورتر بر عملکـرد سـازمانی از طریـق بسـته بنـدی ها در شرکت های موادغذایی آستان قدس رضوی». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد.
- فیروزیان، م.، حسنقلی پور، ط.، و استیری، م. (1388). «بررسی تاثیرگذاری عوامل بسته بندی بر فرآیندهای مختلف رفتار مصرف کنندگان محصولات غذایی». نشریه مدیریت بازرگانی، 1(3). 125-146.
- فیض، د.، و سلحشور، ا. (1389). «بررسی کاریرد نسبت طلایی در بسته بندی محصولات و تاثیر آن بر رفتار خرید مصرف کنندگان». مجله مدیریت بازرگانی، دوره دوم، شماره ششم. 113-134.
- کرمانی نژاد، ف.، ترابی پاریزی، ش.، حمیدخانی، پ.، و خوبرو، ش. (1385). «نگاهی به طراحی بسته بندی». تهران: کلهر.
- گیوی، م. (1395). «چگونگی تأثیرات رنگ در بسته بندی»، بازاریابی و میزان فروش». فصلنامه علوم و فنون بسته بندی، 26.
- محمدنژاد، س.(1392). «بررسی تأثیر انطباق عوامل شکل و رنگ بسته بندی برتصمیم خرید مشتریان محصولات نوشیدنی»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری. دانشگاه پیام نور.
- موتمنی، ع.، مرادی، ه.، همتی، ا.، هاشم زاده، آ.، و مرادی، و. (1393). «تأثیر عوامل بصری و اطّلاعاتی بسته بندی بر گرایش خرید مجدّد مواد غذایی». فصلنامه علوم و صنایع غذایی، 11(42). 31-42.
- Ahmad, A. M. K., & Ahmad, Q. M. K. (2015). "'Factors Influence on Packaging Design in an Impulse Consumer Purchasing Behavior: A Case Study of Doritos Pack", International Journal of Marketing Studies, 7(6), 92-101.
- Ampuero, O., & Vila, N. (2006). “Consumer perceptions of product packaging”. Journal of consumer marketing, 23(2), 100-112.
- Asadollahi, A., & Givee, M. (2011). "The Role of Graphic Design in Packaging and Sales of Product in Iran". Contemporary Marketing Review, 1(5), 30-34.
- Berkowitz, M. (1987). "Product shape as a design innovation strategy." Journal of Product Innovation Management, 4(4), 274-283.
- Bloch, P. H. (1995). "Seeking the Ideal Form: Product Design and Consumer Response." Journal of Marketing, 59, 16-29.
- Budiardjo, H. (2016). "The Impact of Packaging Design to Purchase Behavior through Brand Trust." International Journal of Business and Management Invention, 5(1), 82-89.
- Cahyorini, A., &Rusfian, E. Z. (2012). "The effect of packaging design on impulsive buying", Bisnis & Birokrasi Journal, 18(1).
- Chandon, P., &Ordabayeva, N. (2008). "Downsize in 3D, Supersize in 1D: Effects of the Dimensionality of Package and Portion Size Changes on Size Estimations, Consumption, and Quantity Discount Expectations".
- Dörnyei, K., & Gyulavari, T. (2012). "Reading before buying-exploring consumer attitudes toward informative function of packaging." Retrieved from http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/492/
- Farooq, S., Habib, S., &Aslam, S. (December 2015). "Influence of product packaging on consumer purchase intentions", Journal of International Journal of Economics, Commerce and Management. 3(12). pp. 538-547.
- Hanzaee, K. H. (2009)." Verbal and pictorial stimulus of package design in right-to-left languages according to brain laterality". INTECH Open Access Publisher.
- Hasani, V. V., & Zeqiri, J. (2015). "Using factor analysis tool to analyze the important packaging elements that impact consumer buying behavior." International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 5(6), 267-276.
- Hausman, A. (2000). "A multi-method investigation of consumer motivations in impulse buying behavior", Journal of consumer marketing, 17(5).403-426.
- Holmes, G. R., & Paswan, A. (2012). "Consumer reaction to new package design." Journal of Product & Brand Management, 21(2), 109-116.
- Hubert, M., Hubert, M., Florack, A., Linzmajer, M., & Kenning, P. (2013). "Neural Correlates of Impulsive Buying Tendencies during Perception of Product Packaging." Psychology and Marketing, p.861–873.
- Husnain, M., & Akhtar, M. W. (2016). "Impact of Branding on Impulse Buying Behavior: Evidence from FMCG’s Sector Pakistan", International Journal of Business Administration, 7(1). p59.
- Kamal khan, SH., Rehman, F., & Rashid, K. (2016). "Impact of labeling and packaging on consumer buying behavior", Journal of Marketing and Consumer Research. 19, pp. 13-21.
- Mathur, S., & Qiu, C. (2012). "Single package size as a signal of quality: Theory and evidence." Available at SSRN 1799703.
- Mutsikiwa, M., Marumbwa, J., & Mudondo, D. C. (2013). "The impact of informational package elements on consumer purchase behavior of breakfast cereal products: The case of university students in Masvingo, Zimbabwe." European Journal of Business and Management, 55-63.
- Nancarrow, C., Wright, L., & Brace, I. (1998). "Gaining Competitive Advantage from Packaging and Labeling in Marketing Communication." British Food Journal, 100(2), 110-118.
- Nilforushan, S., & Haeri, F. A. (2015). "The effect of packaging design on customers’ perception of food products’ quality, value, and brand preference (Case study: Pegah pasteurized cheese, in Isfahan city)." Walia Journal, 31, 127-132.
- Oladele, P. O., Olowookere, B., Okolugbo, C. N., & Adegbola, E. A. (2015). "Product packaging as a predictive factor of consumer patronage of toothpaste in ADO-EKITI, NIGERIA." British Journal of Marketing Studies, 3(3), 12-28.
- Oprea, O. B., Tiţa, O., & Georgescu, C. (2015). "Romanian consumer's behavior regarding food labeling-short analyses in the frame of Irses 318946 Project." Journal of EcoAgriTourism, 11(1), 70-79.
- Polyakova, K. (2013). Packaging design as a Marketing tool and Desire to purchase.
- Ranjbarian, B., Mahmoodi, S., & Shahin, A. (2010). "Packaging elements and consumer buying decisions." International Journal of Business Innovation and Research, 4(4), 376-390.
- Rettie, R. and Brewer, C. (2000), "The verbal and Visual Components of Package Design". Journal of Product & Brand Management, 9(1), pp. 56-70.
- Rundh, B. (2009). "Packaging design: creating competitive advantage with product packaging." British Food Journal, 111(9), 988-1002.
- Sakuma, Y. (2015). "The importance of package design to Japense consumers: the role of visual and informational elements of package design in decision making (Master's thesis". Lappeenranta University of Technology).
- Silayoi, P., &Speece, M. (2004). "Packaging and purchase decisions: An exploratory study on the impact of involvement level and time pressure". British food journal, 106(8), 607-628.
- Silayoi, P., &Speece, M. (2007). "The importance of packaging attributes: a conjoint analysis approach." European Journal of Marketing, 41(11/12), 1495 – 1517.
- Underwood, R. L., Klein, N. M., & Burke, R. R. (2001). "Packaging communication: attentional effects of product imagery." Journal of Product & Brand Management, 10(7), 403-422.
- Vyas, H. (2015). "Packaging Design Elements and Users Perception: a context in fashion branding and communication." Journal of Applied Packaging Research, 7(2), 5.
- Wang, E. (2013). "The influence of visual packaging design on perceived food product quality, value, and brand preference ." International Journal of Retail & Distribution Management, p. 805-816.
- Wansink, B., & Park, S. (2001). "At the movies: how external cues and perceived taste impact consumption volume." Food Quality and Preference, 12(1), 69-74.
|