- اسماعیل پور، م. (1380)، «نقش بستهبندی در موفقیت محصول، نشریه پیام صادرات»، شماره 54.
- بلوریان، م. (1378)، «نگرشها و استراتژیهای جدید در بستهبندی: بازاریابی نه فروش، مشتری نه محصول، نشریه صنعت چاپ» ، شماره 206.
- پاشای آهی، ل .(1378)، «نقش بستهبندی موفق در بازاریابی، نشریه استاندارد»، شماره 99.
- درگی، پ. (1387)، «بازرگانی در 5 ثانیه پیرامون اثرگذاری بستهبندی بر روی بازاریابی، نشریه صنعت بستهبندی»، شماره54.
- رحیم نیا، ف؛ علوی، م. (1387)، «بررسی تأثیر نیروی رقابتی بازار بر استراتژیهای بسته-بندی کالا با استفاده از مدل پورتر، نشریه بررسیهای بازرگانی»، شماره31.
- زند، ن. (1388)، «تأثیر رنگ در بستهبندی و فروش مواد غذایی، نشریه صنعت بسته-بندی»، سال دهم، شماره90.
- سورکا، و. (1380) ، «نگاهی به بستهبندی»، ترجمه هاشم حبیبی، نشریه صنعت بستهبندی، شماره 39.
- شریعتی فر، م. (1380)، «کاربرد رنگ و فرم در بستهبندی و عرضه محصولات صنایع تبدیلی و نقش آن در صادرات، نشریه استاندارد»، شماره 42.
- فور، ج. (1379). «رنگ در بستهبندی، ترجمه شبنم فرایی، نشریه چاپ و بستهبندی»، شماره 12.
- فور، ج. (1380الف)، «رنگ در بستهبندی»، ترجمه شبنم فرایی، نشریه چاپ و بستهبندی، شماره 22.
- فور، ج. (1380ب)، «رنگ در بستهبندی»، ترجمه شبنم فرایی، نشریه چاپ و بستهبندی، شماره 26.
- لینکس ر. (1380)، «بستهبندی رقیب یا فرزند خوانده تبلیغات ؟» ، نشریه صنعت چاپ ، شماره 223.
- میلر، ج ؛ مور د .( 1385) ، «کسب و کارهای نامهای تجاری» ،ترجمه عطیه بطحایی و پرویز درگی، تهران، انتشارات رسا.
- نیاکان، د. (1380) «ارزش و اهمیت بسته-بندی مواد غذایی در حفظ بهداشت و سلامت جامعه اقتصادی ملّی»، نشریه صنعت و ایمنی، شماره 78.
- هرل، ت (1387)، «مدیریت رنگ در بستهبندی، نشریه صنعت چاپ»، شماره 190.
- یانگ ا. (1385)، «قدرت بستهبندی، آغازی از انتها»، ترجمه محمد رزاقی، نشریه چاپ و بستهبندی، شماره 46.
- Aaker, D.A. ,(1991), managing brand equity.New York: The Free Press.
- Aaker, D.A. ,(1992), managing the most important asset : Brand Equity.planing Review,20 (5).
- Aaker, D.A., (1996a), Building storng brands. New York, The Free Press.
- Aaker, D.A. ,(1996b), measuring brand equity across products and markets, California Management Review, 38(3).
- Aaker, J.L. ,(1997), Dimensions of brand personality, Journal of Marketing Research, 34(3).
- Ailawadi, K.L, Lehmann, D.R. & Neslin, S.A. ,(2003), Revenue premium as an outcome measure of brand equity, Journal of Marketing Research, 67(10).
- Alluisi, E.A., (2011), On the use of information measures in studies of from perception ,Perceptual and Motor Skills, 11.
- Attneave, F. & Arnoult, M.D. , (2012), The quantitative study shape and pattern perception, Psychological Bulletin, 53(6).
- Badenhausen, K., (1996), Blind Fatih. Financial World, (7).
- Baldinger, A.L. & Rubinson, J. ,(1997), The jeopardy in double jeopardy,Journal of Advertising Research, 37(6).
- Bendixen, M., Bukasa, K.A. & Abratt, R. (2004). Brand equity in business-to-business market, Industrial Marketing Management, 33.
- Berkowitz, M., (1987), The influence of shape on product preferences. In M. Wallendorf and P. Anderson (Eds), Advances in consumer research, 14, Provo, UT, Association for Consumer Research.
- Bettman, J.R., (2012), An information processing theory of consumer choice. Addison-Wesley, Reading, MA.
- Bloch, P.H., (1995),Seeking the ideal form: product design and consumer response, Journal of Marketing , 59(3).
- Butkeviciene, V., Stravinskiene, J. & Rutelione, A. ,(2008), Impact of consumer package communication on consumer decision making process. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, (9).
- Campbell, M.C. & Keller, K.,(2003). Brand familiarity and advertizing repetition effects. Journal of Consumer Research, forthcoming.
- Enneking, U., Neumann, C. & Heneberg, S. ,(2007). How important intrinsic and extrinsic product effect purchase decision. Food Qual. Pref. 18.
- Farquhar, P.H., (2006), Managing brand equity, Marketing Research, 1(3).
- Fishbein, M., (2010), Attitude and prediction of behavior. In Fishbein, M. (Eds), Reading in attitude theory and measurement. Wiley, New York, NY.
- Gordon, A., Finaly, K. & Watts, T. , (1994), The psychological effects of color in consumer product packaging. Canadian Journal of Marketing Research, 13.
- Grohmann, B., (2009), Gender dimensions of brand personality,Journal of Marketing Research, 46( 1).
- Hart, S. & Murphy, J. ,(1998), Brands: the new weaith creators, New York, NY, New York University Press.
- Hine, T., (1995), The total package. Boston, Little, Brown and company.
- Hsieh, M.H., (2004), Measuring global brand equity using cross-national survey data, Journal of International Marketing, 12(2).
- Kamakura, W. & Russell, G., (1993), Measuring consumer perception of brand equity with scanner data: implications for brand equity. (Report No.91-122), Marketing Science Institute, Cambridge, MA.
- Kassarjian, H. , (1999), Personality and consumer behavior : a review, Journal of Marketing Research, 8(11).
- Keller, K.L., (1993), Conseptualizing, measuring and managing customer-based brand equity, Journal of Marketing, 57(1).
- Keller, K.L. ,(2003), Brand synthesis: the multidimensionality of brand knowledge, Journal of Consumer Research, 29(4).
- Keller, K.L. ,(2008), Strategic brand management (3rd ed). Pearson International Edition.
- Kotler, Ph. ,(2003), Marketing management (9th ed). Upper Saddle River: Prentice-Hall.
- Kotler, P. & Rath, G.A., (2012), Design: a powerful but neglected strategic tool, Journal of Business Strategy, 5(2).
- Kreuzbauer, R. & Malter, A.J., (2005), Embodied cognition and new product design: changing product form to influence brand categorization, Journal of Product Innovation Management, 22(2).
- Norman, W. ,(2011), Toward and adequate taxonomy of personality attributes: replicated factor stracture in peer nomination personality ratings. Journsal of Abnormal and Social Psychology, 66.
- Oackley, M. ,(1990),Design and design management. In M. Oackley (Eds), Design management: a handbook of issues and methods, Cambridge, MA, Basil Blackwell Inc.
- Oliver, I. ,(1990), The big five factor taxonomy: dimensions of personality in the natural language and questionnaires. In handbook of personality: theory and Research Pervn, I.A. (Eds). Harper: San Francisco.
- Pantin-Sohier, G. ,(2009), The influence of the product package on functional and symbolic association of brand image, Research et Applications en Marketing, 24(3).
- Angaswamy, A., Burke, R. & Oliva, T. ,(1993), Brand equity and extendibility of brand names., International Journal of Research in Marketing, 10(1).
- Rettie, R. & Brewer, C. ,(2000), The verbal and visual components of package design, Journal of Product brand manamgement, 9(1).
- Roullet, B. & Droulers, O. ,(2004), Couleur du conditionnement pharamaceutique et croyances envers le medicament. Proceedings of the 17th journees nationales des IAE, Lyon, (9).
- Shocker, A.D. & Weitz, B. ,(1988),A perspective on brand equity principles and issues (Report No.91-124), marketing Science Institute, Cambridge, MA.
- Siguaw, J.A, Mattila, A. & Austin, J.R., (1999), The brand personality scale, Cornell Hotel & Restaurant administration quarterly, 40(3).
- Silayoi, P. & Speece, M. ,(2007), The importance of packaging attributes: a conjoint analysis approach, European Journal of Marketing, 41(12).
- Smith, P. & Taylor, J. ,(2004), Marketing communications: an integrated approach (4th ed), London: Kogan page.
- Smith, A.C.T, Gratez, B.R. & Westerbeek, H.M. ,(2006), Brand personality ina membership-based organization. Int. J. Nonprofit Volunt. Sect. Mark, 11.
- Tauber, E. ,(1981), Brand franchise extensions: new product benefits from existing brand names, Business Horizons, 24 (2).
- Thomas, B.J. & Sekar, P.C. ,(2008), Measurement and validity Jennifer Aakers brand Personality scale for Colgate brand,Vikalpa, 3.
- Underwood, R.L., (2003),The communicative power of product packaging: creating brand identity via lived and mediated experience, Journal of Marketing Theory and Practice, 11(1).
- Vila, N. & Ampuero, O. ,(2007), The role of packaging in positioning and orange juice, Journal of Food Products Marketing, 13(3).
- Vitrac, J.P. and Gate, J.c., (1993), Design, the product strategy. Paris, Eyrolles.
- Williams, G. ,(2000),Branded? V & A publications: London.
- Witers, L.C., (1991), Brand equity measures: some recent advances. Marketing research, 3(4).
- Yoo, B. & Donthu, N. , (2001), Developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity scale, Journal of Business Research, 52.
|