تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,171 |
تعداد مقالات | 8,438 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,326,169 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,569,356 |
طراحی نظام رشد و تعالی اعضای هیأت علمی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با رویکرد روششناسی سیستمهای نرم؛ نمونه پژوهش: یکی از دانشگاههای سازمانی کشور | ||
پژوهش های پیشرفت سیستم ها و راهبردها | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 1، اردیبهشت 1399، صفحه 179-233 اصل مقاله (1.49 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید محمد کاظم اعتصامی* 1؛ حسین عیسایی2؛ عادل آذر3؛ محسن میری2؛ حمیدرضا محمدی4؛ مهدی فاتح راد5 | ||
1دکترای مدیریت سیستم، گروه تحول و تعالی سازمانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | ||
2استادیار گروه تحول و تعالی سازمانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام، تهران، ایران | ||
3استاد گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | ||
4مدیر طرح و برنامه دانشکده مدیریت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام | ||
5استادیار دانشکده اقتصاد و مدیریت ، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 15 آبان 1398، تاریخ بازنگری: 20 آذر 1398، تاریخ پذیرش: 22 دی 1398 | ||
چکیده | ||
یکی از مهمترین عوامل در دستیابی به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، اساتید و اعضای هیأت علمی در این تراز می-باشد. در این راستا مقاله حاضر، طراحی نظام رشد و تعالی اعضای هیأت علمی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه مورد مطالعه را مدنظر قرار داده است. بدین منظور رویکرد روششناسی سیستمهای نرم مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این روششناسی، در مرحله اول موقعیت مسئله، کشف و در مرحله دوم توسط محقق روایت و با حلقههای علی به تصویر کشیده شده است. در بخش تعاریف ریشهای(مرحله سوم) ذینفعان مختلف، مخاطبین، مالکان، جهانبینی، فرایند تبدیل ومحدودیتها معین و در مرحله چهارم نحوه مداخله در موقعیت مسئله در قالب یک الگوی سهلایهای ارائه شده که شامل یک سری اقدامات متعارف برای رشد و تعالی (لایه اول)، تغییراتی در ساختارها وسبک رهبری(لایه دوم) و نیز در دستگاه معرفتی، انگارهها و پیشفرضهای کنشگران(لایه سوم) است. در پایان مدل مفهومی به منظور پیادهسازی نظام رشد و تعالی اعضای هیأت علمی ارائه شده است. مدل فوق موجب توانمندی و آمادگی اساتید و ایجاد شاکله متعالی(انگیزه و انگاره های متعالی، احساس هویت و کرامت و ..) در آنها میشود تا بتوانند نقشهای یک عضو هیأت علمی تراز انقلاب اسلامی را به نحو احسن ایفا کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه تراز انقلاب اسلامی؛ اعضای هیأت علمی؛ نظام رشد و تعالی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 541 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 279 |