تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,116 |
تعداد مقالات | 8,124 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,018,983 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,280,649 |
ارائه نظام بومی ترفیع و ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاهها مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری مدظلهالعالی | ||
پژوهشهای مدیریت منابع انسانی | ||
مقاله 2، دوره 15، شماره 1 - شماره پیاپی 51، اردیبهشت 1402، صفحه 53-97 اصل مقاله (1.47 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا حسنی آهنگر1؛ روح الله تولایی* 2؛ محمدحسین شادمان فر3؛ مهدی محمدی4 | ||
1استاد، دانشکده کامپیوتر، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران. | ||
2نویسنده مسئول: دانشیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران. | ||
3دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | ||
4استادیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 24 مهر 1401، تاریخ بازنگری: 11 دی 1401، تاریخ پذیرش: 02 اسفند 1401 | ||
چکیده | ||
دانشگاهها نقش حیاتی بهمثابه سوزنبان در تغییر ریل پیشرفت کشور به سمت تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارند و تحول ماندگار در آن منوط به ایفای نقش اعضای هیئت علمی بهعنوان موتور محرک تحول سایر مؤلفههای تحول دانشگاه میباشد. در همین راستا چارچوبی بومی و جدید برای رفع خلأهای موجود در آییننامه ترفیع و ارتقاء به منظور جهتدهی، شناسایی و حل نظام مسائل کشور ارائه شد. پژوهش حاضر از نظر فلسفه، از نوع تحقیقات تفسیری و مبتنی بر تفسیر دادهها و یافتهها است و از نظر نوع هدف، در طبقه تحقیقات کاربردی قرار میگیرد و از نظر راهبرد پژوهشی، تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی است. شیوه گردآوری دادهها نیز بررسی و تحلیل منابع از بیانات و مستندات مکتوب مقام معظم رهبری و در تجزیه و تحلیل دادهها نیز از شناسه گذاری و خوشهبندی مضامین استفاده شده است. از مجموع 128 منبع، 98 مضمون پایه و 18 مضمون سازمان دهنده و 4 مضمون فراگیر سازماندهی گردید. نتایج نشان میدهد نظام بومی ترفیع و ارتقا در ماده چهار (فعالیتهای علمی-اجرایی و مستشاری) با محوریت احصاء نظام مسائل و با مؤلفه اصلی مسئلهیابی، در ماده سه (فعالیتهای تربیتی پژوهشی) با محوریت حل مسئله و با مؤلفه اصلی حل مسئله، در ماده دو (فعالیتهای تربیتی آموزشی) با محوریت همتاپروری و با مؤلفه اصلی شاگردپروری و در ماده یک (فعالیتهای تربیتی فرهنگی) با محوریت جنگ نرم و با مؤلفه اصلی امیدآفرینی با تبیین دستاوردها و مسائل انقلاب اسلامی، دارای منطق تحولی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تمدن سازی؛ تحول دانشگاه؛ اعضای هیئت علمی؛ آییننامه ترفیع و ارتقاء؛ دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 445 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 410 |