1.

برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه دوم؛ چالش های موجود (وارسی تجارب زیسته دبیران)

صفحه 5-29
محمد امینی

2.

مرگ آگاهی و دلالت‌های تربیتی آن در افزایش آرامش با تکیه بر روایات معصومین علیهم السلام

صفحه 31-64
مریم بناهان؛ فاطمه طراز منفرد

3.

جایگاه تعلیم و تربیت در دوران خدمت مقدس سربازی بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب

صفحه 65-100
علی فلاحی

4.

تبیین اهداف تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب

صفحه 101-121
علیرضا منظری توکلی؛ مرضیه کهنوجی

5.

زیست‎نامه شهدا و لایه‎های ذهنی مخاطبان: ربایش‎ها، رانش‎ها، رویش‎ها

صفحه 123-164
محمود سعیدی رضوانی؛ فاطمه غلامی

6.

مدلولات تربیت عقلانی در هندسه معرفت‌شناختی ابو حامد غزالی و صدرالمتالهین

صفحه 165-208
محمد علایی؛ سعید بهشتی؛ احمد سلحشوری

7.

نقد و بررسی مؤلفه‌های نظریه ی سرمایه ی جنسی براساس آموزه‌های اسلامی و اشارات آن برای تربیت جنسی زنان و دختران

صفحه 209-239
مریم عشوری؛ طیبه ماهروزاده؛ اکبر رهنما؛ پروین صمدی

8.

رویکردی تحلیلی– استنتاجی برای تدوین الگوی تربیت زیست‌محیطی با تکیه بر آموزه‎های قرآن کریم

صفحه 241-264
منیژه ارباب سیر؛ حسنعلی بختیار نصرآبادی؛ جهانبخش رحمانی

9.

طراحی چارچوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش‌وپرورش

صفحه 265-299
جعفر ترک زاده؛ جعفر جهانی؛ عباس عباسی؛ علی توضیح

10.

تحلیل محتوای اسناد بالادستی بر اساس مؤلفه‌های برنامه‌ی درسی آموزش فلسفه برای کودکان به روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر هوش معنوی

صفحه 301-334
پونه یوسفیان اهری؛ شهرام رنجدوست؛ محمد عظیمی

11.

عوامل مؤثر بر ارتقاء نقش تربیتی فرماندهان آموزشی یک دانشگاه نظامی

صفحه 335-358
عباسعلی سلمانی؛ محمد الوندی؛ میثم بازگیر

12.

تطبیق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران با اندیشه‌های تربیتی خواجه‌نصیرالدین طوسی

صفحه 359-387
علیرضا دهقانی؛ سید هاشم گلستانی؛ سید حسین واعظی؛ زهره سعادتمند