1.

تعیین شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب تربیت جنسی دانش آموزان دوره متوسطه اول متناظر با سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش

صفحه 11-33
محمد افشاری؛ محمد رضا سرمدی؛ فائزه ناطقی

2.

اقتضائات فقهی در تربیتِ مبتنی بر عادت، تحلیلی اجتهادی بر دیدگاه امام علی علیه‌السلام

صفحه 35-69
صدیقه مهدوی کنی؛ منا افضلی قادی

3.

لزوم تحقق انقلاب فرهنگی در حوزه تعلیم‌وتربیت با نگاهی به نظریه ایدئولوژی فرهنگی آلتوسر

صفحه 71-91
مرتضی غرسبان؛ محمد عبداله زاده؛ احمد اولیایی

4.

تبیین فرایند به‌کارگیری مدرسان در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه قدیم شهر قم، یک مطالعه کیفی

صفحه 93-119
هادی مصدق؛ وجیهه سادات حسینی

5.

نقش شبکه‌های مجازی در رشد سوء اخلاق و رفتار کاربران دانشجو

صفحه 121-139
محمد حسن تولائی

6.

طراحی الگوی مفهومی تربیت مبتنی بر دیدگاه امام ‌رضا (ع)

صفحه 141-178
رابعه هراتی؛ علیرضا محمودنیا؛ اکبر صالحی؛ سوسن کشاورز

7.

شناسایی مؤلفه‌های سبک زندگی ‌‌ایرانی- اسلامی به‌منظور ارتقاء فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش بر اساس روش دلفی

صفحه 179-213
طیبه سادات شاه امیری؛ حسنعلی بختیارنصرابادی؛ جهانبخش رحمانی؛ زهره سعادتمند

8.

بررسی تحلیلی ریشه‌های دافعه‌های روانی – جنسی و احساس همسرگریزی در زوج‌های متقاضی طلاق و ارائه راهکارهای آموزشی و تربیتی در اسلام برای کاهش طلاق

صفحه 215-238
غلامعلی افروز؛ سیمین حسینیان؛ لیلا شمخالی

9.

ماهیت معنویت اسلامی با رویکرد تربیتی

صفحه 239-278
غلامحسین رضایت؛ احمد غلامعلی؛ فاطمه رضایت

10.

طراحی و تدوین الگوی تربیت‌معلم کارآمد تراز جمهوری اسلامی با تأکید بر اسناد بالادستی

صفحه 279-301
نرگس یحیائی؛ حمیدرضا معتمد؛ علیرضا قاسمی زاد

11.

تبیین اهداف تربیتی ازمنظر امام موسی صدر

صفحه 303-326
فاطمه بندلی زاده؛ صادق رضایی؛ محسن ایمانی