1.

بررسی هویت انقلابی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم

صفحه 11-34
سیروس محمودی؛ محمود شرفی؛ حمیدرضا ایمانی فر

2.

واکاوی مؤلفه‌های جامعه‌پذیری بر اساس الگوی ایرانی-اسلامی در آثار شهید مطهری (ره)

صفحه 35-69
سیدمحمدعلی میرجلیلی

3.

بررسی فلسفی دیدگاه خردگرایانه با تکیه بر اصول عقلی و منطقی در اندیشه، رفتار و گفتار

صفحه 71-103
شهین امیری؛ محسن ایمانی نایینی؛ عباسعلی رستمی نسب؛ روح الله کریمی خویگانی

4.

مبانی معرفت‌شناختی نظریه سنت‌گرایی سید حسین نصر و دلالت‌های آن برای تربیت عقلانی

صفحه 105-134
عارف پورمحمودی؛ محسن فرمهینی فراهانی؛ رقیه موسوی؛ محمد حسن میرزامحمدی

5.

بررسی جایگاه معرفت افاضه‌ای در فلسفه تربیت اسلامی و تبیین دلالت‌های تربیتی آن

صفحه 135-159
زهره اولیائی

6.

آسیب‌شناسی اجتماعی تعلیم و تربیت در مناطق مرزی جنوب شرقی ایران

صفحه 161-192
محمد مزیدی؛ نعیمه ذاکری

7.

مبانی الهیاتی برنامه درسی هویت دینی

صفحه 193-231
حسن نجفی؛ حسن ملکی؛ مهدی سبحانی نژاد؛ علی مصباح

8.

تدوین رهنمودهایی بر بنیاد پیش‌فرض‌های بومی و اسلامی جهت بهبود وضعیت برنامه درسی علوم تربیتی در ایران

صفحه 233-267
ابراهیم خسروی؛ اکبر صالحی؛ علیرضا محمودنیا؛ محسن ایمانی

9.

اثربخشی مهارت‌های معنوی مبتنی بر آموزه‌های قرانی و روایات بر سرزندگی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان

صفحه 269-290
عطیه عسگری؛ معصومه باقرپور

10.

تدوین الگوی تربیت اسلامی جریان عاشورا؛ رهیافت نظریه زمینه‌ای

صفحه 291-341
مریم محمدی؛ روح الله کریمی خویگانی؛ مهدی محمودی

11.

آسیب‌شناسی فعالیت‌های پرورشی سازمان آموزش‌وپرورش شهر قم در دوره متوسطه اول بر اساس عناصر نه‌گانه کلاین و ارائه راهکاری برای بهبود آن

صفحه 343-363
محسن دیبایی صابر؛ داود رحیمی سجاسی

12.

طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب مسئولیت‌پذیری دینی دانش‌آموزان در برنامه درسی دوره ابتدایی

صفحه 365-381
معصومه کاظمی؛ شهرام رنج دوست؛ محمدعلی مجلل چوپقلو