1.

ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم‌وتربیت اسلامی

صفحه 5-32
رخساره قصوری درگاهی؛ طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی؛ بختیار شعبانی ورکی؛ مجتبی الهی خراسانی

2.

مفهوم شناسی محیط در قرآن کریم و نقش تربیتی آن

صفحه 33-62
زهرا عسکرپور؛ محمد نجفی؛ رضا علی نوروزی

3.

ارائه مؤلفه‏ های تفکر انتقادی باتوجه‌به تربیت آیه‏ای مستخرج از سوره مبارکه بقره

صفحه 63-85
فاطمه صحرائی پاریزی؛ مریم برهمن

4.

تبیین مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی موردنظر مقام معظم رهبری و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش ایران

صفحه 87-105
محسن دیبایی صابر؛ حسین کارآمد؛ داود طهماسب‌زاده شیخلار

5.

نقش و تأثیر مبانی نظری، فلسفی، دینی و سایر مطلوب ها در استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی

صفحه 107-140
رضا حسین پور

6.

تبیین مؤلفه‌های رشد اخلاقی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در چهارچوب فلسفه تعلیم‌وتربیت اسلامی

صفحه 141-157
آذر عباس زاده؛ شهرام رنج دوست؛ محمد عظیمی

7.

بررسی جایگاه هویت دینی و انقلابی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

صفحه 159-182
سیروس محمودی

8.

بررسی ابعاد تربیت نرم در آموزه های اسلامی

صفحه 183-202
سید ابراهیم مرتضوی؛ معصومه پور اصغری؛ مجتبی انصاری مقدم

9.

جایگاه تربیتی و اخلاقی لذت در اندیشه وحیانی

صفحه 203-230
مهدی طاهریان