1.

بررسی حقیقت علم در وجود‌شناسیِ معرفتِ حکمت متعالیه و استنباط مدلول‌های تربیتی آن

صفحه 5-32
محمد شهریاری؛ سعید بهشتی؛ طیبه ماهروزاده؛ محسن ایمانی

2.

الگوی مفهومی آموزش همزیستی مسالمت‌آمیز در آیینه قرآن کریم با نظر به تفسیر المیزان

صفحه 33-58
سلمان رضوان خواه؛ سوسن کشاورز؛ اکبر صالحی؛ محسن فرمهینی فراهانی

3.

حوزه معنایی تربیت براساس واژ گان جانشین در قرآن کریم

صفحه 59-81
زینب روستایی؛ زهرا ابراهیمی

4.

معناشناسی تربیت اسلامی مبتنی‌بر متن مقاتل در واقعه عاشورا

صفحه 83-108
مریم محمدی؛ روح الله کریمی خویگانی؛ مهدی محمودی

5.

تعیین راهبردهای ارتقای بهره‌وری آموزش عمومی قرآن

صفحه 109-134
لیلا خسروی مراد؛ زهرا فیضی؛ زهرا نقی زده؛ مهدی فیض

6.

ساختار وجودی انسان در قرآن و کاربرد آن در ساحات تربیتی مبتنی‌بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

صفحه 135-175
زهرا کیایی؛ فریبرز باقری؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

7.

تبیین مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیت حماسی در شاهنامه فردوسی (برای نظام تعلیم‌وتربیت رسمی)

صفحه 177-205
محسن خوشناموند؛ ایراندخت فیاض؛ احمد سلحشوری؛ شیرزاد طایفی

8.

نقش‌های آموزگاران در آموزش دین

صفحه 207-229
مریم شریفی دروازه؛ احمد رضا نصر اصفهانی؛ سید ابراهیم میرشاه جعفری

9.

تبیین مؤلفه‌های تربیت معنوی در آموزه‌های دینی (قرآن) و غیردینی (سکولاریسم) و مطابقت آن با اسناد بالادستی برنامه درسی

صفحه 231-277
داود طهماسب زاده شیخلار؛ مهدیه جلیل زاده

10.

تبیین روش تربیت اخلاقی کودک در هفت سال دوم ‌براساس تعالیم اسلامی

صفحه 279-299
اصغر نیکومنش؛ مهشید ایزدی؛ حجت الله رفیعی شمس آبادی؛ نجمه وکیلی