1.

اصول اخلاقی تربیت متعاطیان حکمرانی اسلامی از منظر نهج البلاغه

دوره 8، شماره 2، شهریور 1401، صفحه 85-121
امیرحسین گازر؛ محمدحسین علیپور

2.

الگوی تربیت اخلاقی اسلامی با محوریت کرامت نفس

دوره 22، شماره 23، شهریور 1393
محمد شهریاری؛ محمدرضا شرفی

3.

بررسی تطبیقی جایگاه دیگرگزینی در نظریه تربیت اخلاقی جان وایت و مرتضی مطهری

دوره 29، شماره 51، مرداد 1400، صفحه 121-158
محمدمهدی صالحی؛ مهدی اخوان؛ سعید بهشتی؛ احمد سلحشوری

4.

بررسی تطبیقی مبانی فلسفی تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی و لویناس

دوره 28، شماره 48، آبان 1399، صفحه 63-86
مجید خاری آرانی؛ اکبر رهنما؛ مهدی سبحانی نژاد

5.

بررسی جایگاه تربیت اخلاقی در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی؛ مطالعه‌ای از نوع تحلیل محتوا

دوره 28، شماره 48، آبان 1399، صفحه 171-187
میمنت عابدینی بلترک

6.

بررسی ماهیت تربیت اخلاقی با سبک زندگی اسلامی دانش‌آموزان: تحلیل محتوای برنامه‌درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه

دوره 32، شماره 62، فروردین 1403، صفحه 45-76
رضا معصومی نژاد؛ اسما علیلو؛ نسرین بابازاده

7.

‌‌بررسی و اولویت بندی رویکرد تربیت اخلاقی فرماندهان صف یکی از دانشگاه های نظامی

دوره 31، شماره 60، مهر 1402، صفحه 47-74
اکرم علیمردانی؛ سمیه تنهایی سیس

8.

بررسی و نقد الگوی تربیت اخلاقی در کتابهای آموزش قرآن دوره ابتدایی

دوره 24، شماره 32، آذر 1395، صفحه 137-161
محمد حسنی؛ فاطمه وجدانی

9.

پژوهش درباب رویکرد تربیت اخلاقی طرح کرامت در مدرسه

دوره 28، شماره 49، بهمن 1399، صفحه 205-232
پروین میرزاپور تیزخراب؛ ادریس اسلامی؛ کمال آفانی

10.

تبیین نقش مزاج در تعلیم و تربیت با تاکید بر تربیت اخلاقی از دیدگاه حکمای اسلامی و صاحبنظران طب سنتی ایران

دوره 23، شماره 28، آذر 1394، صفحه 35-66
مرضیه یثربی؛ محسن فرمهینی فراهانی؛ مجید اصغری؛ حسین خیراندیش

11.

تحلیل محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های تربیت اخلاقی با رویکرد اجتماعی: مدل آنتروپی شانون

دوره 30، شماره 56، آذر 1401، صفحه 87-114
حافظ صاحب یار؛ بهبود یاریقلی

12.

تربیت اخلاقی علامه طباطبایی (ره) با تأکید بر مبانی، هدف، محتوا، روش و ارزشیابی

دوره 27، شماره 43، شهریور 1398، صفحه 57-76
ابوالقاسم برادران؛ محمد حسنی؛ محمد داودی؛ علی ستاری

13.

تربیت اخلاقی متعالیه؛ از عمل اخلاقی تا شهود عرفانی

دوره 32، شماره 63، شهریور 1403، صفحه 31-60
سارا طوسیان خلیل آباد؛ سعید بهشتی؛ سید صدرالدین شریعتی؛ ابوالفضل غفاری

14.

تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا و هربارت

دوره 25، شماره 37، اسفند 1396، صفحه 5-28
گلناز عالم گردخطبه سرا؛ کامران جباری؛ قاسم محمدیاری

15.

تعیین عوامل مؤثر بر ارتقای نقش تربیت دینی و اخلاقی مربیان در یک دانشگاه نظامی

دوره 27، شماره 45، اسفند 1398، صفحه 93-121
رضا شاهقلیان قهفرخی؛ ابراهیم مولوی؛ عباسعلی سلمانی؛ محمد الوندی

16.

طراحی الگوی یاددهی- یادگیری تربیت اخلاقی دانش‌آموزان مدارس دوره دوم استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان تهران مبتنی بر الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت

دوره 32، شماره 62، فروردین 1403، صفحه 169-196
الهام قائدرحمتی؛ حجت طاهری گودرزی؛ محمد جعفر مهدیان

17.

طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه آیت الله جوادی آملی

دوره 30، شماره 57، بهمن 1401، صفحه 151-199
محمود امیدی؛ مهدی سبحانی نژاد؛ محمد حسن میرزامحمدی؛ محسن ایمانی نایینی

18.

فراشناختی به تربیت اخلاقی کودک ازمنظر اهداف و اصول براساس اندیشه تربیتی ابن‌سینا

دوره 27، شماره 45، اسفند 1398، صفحه 53-69
ناهید حیدری؛ سعید بهشتی؛ علی دلاور؛ محسن ایمانی

19.

کاوش پدیدارشناختی بر شایستگی‌های پایه آموزگاران برای تحقق ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی

دوره 31، شماره 58، خرداد 1402، صفحه 271-298
فاطمه سادات موسوی ندوشن؛ محمدرضا نیلی؛ محمد رضا نیستانی

20.

کاوشی در عوامل اصلی تربیت اخلاقی: شناسایی ویژگیهای اخلاقی الگو مبتنی بر بافت شناسی عمل تربیت (مطالعه موردی بافت استادان، مربیان و مدیران آموزشی یک دانشگاه سازمانی)

دوره 24، شماره 30، خرداد 1395، صفحه 113-138
مرتضی کرمی؛ کیومرث فرح بخش؛ عباس عباس پور؛ عباس عباس پور؛ غلامحسین رضایت

21.

ماهیت «مبارزه» و قلمروهای تربیتی آن درآموزه‌های اسلامی

دوره 23، شماره 27، شهریور 1394
طاهره رجبی؛ رضاعلی نوروزی